שלום, אני אסף אופק – במאי, מפיק ובעלים של Coming Up, עם ניסיון של יותר מ־20 שנה בהפקות טלוויזיה, פרסומות ותוכן לרשתות.
את הניסיון הזה אני מביא איתי להפקת קורסים דיגיטליים, בתור מכור לקורסים דיגיטליים (אני מכור ל-TED ול-Masterclass) וכמובן לקורסים מקצועיים בנושא צילום, עריכה ובימוי – החלטתי להביא את הסטנדרט של עולם הטלוויזיה לעולם הקורסים הדיגיטליים.
זה מאוד פשוט. אני לא מפיק קורסים שלא הייתי רוצה לצפות בהם.
נכון, זו לא הדרך הכי זולה להפיק קורס דיגיטלי – אבל זו הדרך הנכונה, בה אתם מכבדים את התוכן שלכם ואת הצופים שרכשו את הקורס, ונותנים להם מוצר ראוי באיכות טובה בכל הבחינות.
כמו בכל הפקה, גם בהפקת קורס דיגיטלי יש שלושה שלבים:
שלב ראשון: Pre Production
איך נולד מוצר?
קורס דיגיטלי הוא מוצר. כדי שהוא יצליח – הוא חייב להתחיל בתכנון.
בשלב הזה אנחנו בונים יחד את התשתית:
- מהו הקורס? מה הערך שהוא
- מי קהל היעד? איך הוא צורך
- באיזו פלטפורמה הוא יימכר?
- איך תיראה חוויית המשתמש
- האם מדובר בקורס עצמאי? תוכנית ליווי? מנוי שנתי? קורס היברידי?
התהליך לוקח חודשיים עד שלושה (תלוי בקצב שלכם ובגורמים אחרים), ובסופו אנחנו מוכנים להפיק את הקורס.
שלב שני: Production
הפקה טלוויזיונית – גם אם מדובר בקורס.
ההפקה כוללת:
- מציאת לוקיישן נכון לצילומים – אצלכם או באולפן מקצוע
עמידה מול מצלמה: לא כולם נולדו לעמוד מול מצלמה, ולכן אנחנו לוקחים את הזמן, עושים חזרות ולומדים איך מדברים למצלמה וכיצד מתנהל יום צילום.
הצילומים עצמם: דבר ראשון – אני אתכם, והתפקיד שלי הוא להוציא אתכם הכי טוב.
לכן אנחנו משתמשים בציוד צילום מקצועי, עם תאורה נכונה וסאונד איכותי.
נבחר לוקיישן שמצטלם טוב, ולא פחות חשוב – שיהיה נוח לכם. מצולם רגוע ובטוח בעצמו, מתעסק בתוכן של הקורס ולא בכל המסביב (בשביל זה אני שם).
- עריכה: לעריכה יש חלק מאוד חשוב בהפקת הקורס. עריכה נכונה יכולה להקפיץ את איכות הסרט בעשרות אחוזים. גם בשלב הפרה־פרודקשן וגם בשלב הצילומים נכין חומרים לעריכה, כדי שהתוצאה הסופית תהיה מושלמת.
- תקציב: אני יודע שזה נשמע יקר,לא בהכרך. עם הכנה נכונה ומדויקת, צילום בלוקיישן נוח שמיצטלם טוב – נוכל לחסוך ימי צילום שלמים, מה שיוזיל את הצילום ואת העריכה של הקורס.
הדרך לייעול ההפקה מתחילה בתכנון מדויק וריאלי.
ביחד ניצור קורס שהצופים בו ייהנו לצפות וללמוד ממנו, וישמחו לרכוש את הקורס הבא.
שלב שלישי: Post Production
הקורס הופך לנכס.
לאחר שסיימנו לצלם את הקורס, נעבור לשלב השיווק והמכירות.
האמת היא – שעל תוכנית השיווק התחלנו לעבוד כבר בחלק הראשון, וכך גם צילמנו את הקורס עצמו כולל סרטונים שיווקיים, פרק לצפייה בחינם וכו'.
בשלב הזה נעלה את הקורס לפלטפורמות הנכונות לו – במקום בו קהל היעד מעדיף לקנות או לצפות בקורסים שלו. נכין קמפיינים לקידום הקורס, נבדוק אופציות לשיתופי פעולה, השקות, וובינרים.
אבל בעיקר – נדבר על ערך מוסף: כיצד תוכלו להפוך את הרוכשים לקהילה, כיצד תוכלו למנף את הקורס לפעילות נוספת עם הקהילה החדשה שלכם.
רצוי לעבוד על השלב השלישי גם לפני הצילומים.
אני מקווה שעשיתי לכם סדר בתהליך העבודה שלי.
אשמח אם תצטרפו אליי.
אם אתם שוקלים להפיק קורס – אני מזמין אתכם לפגישת היכרות ללא עלות.
בוא נבין יחד איפה אתם בתהליך, ונראה אם יש מקום לשיתוף פעולה.
📅 לתיאום פגישה ←