איך מרטיבים את הקורס הדיגיטלי?

שתפו ב:

אחד האתגרים בהפקת קורס דיגיטלי היא האנרגיה. מרבית הקורסים מצולמים בסביבה שקטה ורגועה, בכיתת לימוד או חדר ישיבות מעוצב. אצלנו באולפן, הקורסים מצולמים בסביבה וירטואלית של אולפן טלוויזיה, או בכל סביבה אחרת, כאשר המרצה יושב באולפן הממוזג.

אנרגיה סינטטי:

ניתן להעלות את האנרגיה בקורס בכמה צורות:

  • עמידה והליכה. כאשר המרצה יושב, כל שפת הגוף שלו יושבת איתו ובשלב מסוים הוא נוטה להירגע ואף לנמנם. כאשר המרצה עומד והולך (לא צריך ללכת כל הזמן, לא מדובר בפעילת גופנית) כל האנרגיה משתנה, שפת הגוף משתנה והמרצה משתחרר
  • זוויות צילום. ניתן לצלם בכמה מצלמות בכך לשנות את גודל הפריים ואת זוויות הצילום וליצור דינמיות בסרט. המעבר משוט פתוח בו רואים את כל הגוף, למידיום סגור בזמן שהמרצה אומר משהו חשוב, או לזווית מהצד כדי להראות עוד משפת הגוף של המרצה, תהפוך את הקורס שלכם לדינמי יותר ואת הצופים לקשובים יותר
  • קפיצה בתוך הפריים. במקרה של צילום במצלמה אחת (אך איכותית), ניתן לקפוץ בתוך הפריים משוט פתוח יחסית לשוט סגור יותר בדומה לסרטים של יוטיוברים וע"י כך ליצור אנרגיה בסרט. בעזרת שילוב של המצגת, ניתן ליצר 3 זיוות מצלמות שונות ואיתן ליצר סרט מסוגנן ואנרגטי (וקצת מתיש לצפייה ארוכה)
  • ואפשר לצאת מהאולפן, או החדר ולצלם בחוץ

איתור נזילות ללא הרס – הקורס של אינפרטק

הייתה לכם פעם נזילה בבית? כזו שפתאום מופיעה על התקרה, או פטריות שחורות כאלו שטיפסו על הקיר (אם גרתם פעם בדירה שכורה בתל אביב, אתם בטוח יודעים על מה אני מדבר). כדי לעצור את הנזילה צריך למצוא אותה, דרך אחת היא לשבור את הקיר, או להרים את הריצפה ודרך רגועה יותר היא להזמין מאתר נזילות ללא הרס.

אינפרטק היא חברה וותיקה המתמחה באיתור נזילות ללא הרס, לכל מאתר יש ציוד טרמי איתו הוא רואה דרך הקירות ומצלמות הממוקמות על סיב אופטי, אותו הם משחילים דרך הצינורות שבקירות. הצוות של אינפרטק ידעים לאתר נזילה ברמת דיוק של סנטימטר בודד.

כשמנהל המכללה של אינפרטק הגיע לפגישה איתי, חשבתי שמדובר בתוכן קצת יבש. כמה שעות אפשר לדבר על צינורות ביוב? הלימודים במכללה של אינפרטק מתחלקים לשנים – לימוד בדיגיטל של כל החומר העיוני אותו צילמנו באולפן, ויום מעשי בשבוע בו התלמידים לומדים בשטח ומתנסים בציוד ובטכניקות שונות.

לאחר שצילמנו 8-9 ימי צילום בסטודיו, ערכנו את הקורס וצפינו ביחד בחלק מהחומרים. הקורס היה יפה, מדויק ו….. קצת יבש. הצוות של אינפרטק בנוי מאנשי שטח, והיה להם קצת קשה להדגים ולהסביר את השטח באולפן הסטרילי והמעוצב שלנו.

לאחר כמה דקות של מחשבה החלטנו לצאת לשני ימי צילום שטח, נבחרו כמה לוקיישנים, חלקם בבניינים בתהליך בניה וחלקם בתי מגורים, בהם חיפשנו נזילות וערכנו בדיקות.

בשלב זה אני רוצה לצין את העובדה שציוד צילום ומים לא הולכים ביחד… עובדה נוספת היא, שגם צלמים אמיצים במיוחד, לא תמיד שמחים לטייל על גגות של בנינים (קומה 24 אני חושב).

במקום לכתוב לכם איך היה בצילומים בואו נעשה תרגיל קצר בדמיון מודרך. אני כתוב לכם את שם הבדיקה ואתם תדמונו איך צילמנו אותה. מוכנים?

  • בדיקת לחץ בצנרת  – רמז, מתישהו משהו ישפריץ
  • בדיקת הצפה – רמז, לא הבאתי מגפים, או סנפירים
  • בדיקת התזה על גג רעפים – ועכשיו איך יורדים מכאן??
  • בדיקת נזילה בבריכת אגירה לכיבוי אש – בבניין של 24 קומות יש בריכה סודית בקומה 26
  • בדיקה פנימית של הצנרת התת ריצפתית – לא, הציוד שלי לא עובר שם

היציאה לשטח החזירה לאנשי אינפרטק את הברק בעיניים, ההדגמות הפכו לממשיות, לא תמונה במצגת,

אלא צילום ממצלמה טרמית שסורקת את הקיר ומגלה כתם כחול הולך וגדל, ו"כאן, ממש כאן, מתחילה נזילה".

את ההסברים וההדגמות ערכנו לתוך ההרצאות המצולמות כדי "להרטיב" אותן (תרתי משמע) ושיפרנו את הקורס, גם ברמת ההבנה וגם ברמת האנרגיה.

אם תרצו להתמחות באיתור נזילות ללא הרס, לחצו כאן לקורס

בהזדמנות זו אני רוצה להודות לחברת GOPRO שהמצלמות שלהם באמת עמידות למים וגם לנפילה מגובה (רב) ולאלחנן, מנהל המכללה של אינפרטק, שהחזיר אותנו הביתה בשלום.

פורטרט: הצלם מצלם את עצמו בציוד טרמי

דילוג לתוכן