האקסטרים של הקורסים הדיגיטליים

לפני 4 שנים בת זוגי ואמא שלי עשו יד אחת וקנו לי אופנוע עם שלושה גלגלים. אופנוע שהוא כמובן לא אופנוע אלא קטנוע מנהלים (אני באמת המנהל של coming up) . אם אתם לא רוכבים, לא תוכלו להבין את חומרת המצב, שלושה גלגלים כמו תלת אופן, כמו ווספה עם סירה. נכון שהוא נוסע בבטחה ועדין ניתן להשתחל בפקק בין המכוניות, אבל אין לו אגו של אופנוע.

ואיך בעיות האגו שלי קשורות לקורסים דיגיטליים?

דרך פרורידינג, בית הספר לרכיבה מתקדמת על אופנועים.

בתור רוכב מנוסה (לדעתי לפחות) שמחתי להיפגש עם כפיר לוין הרוכב והבעלים של פרורידיגנ.

כפיר נבחר ע"י הרלב"ד להוביל פיילוט בו תיבדק השפעת הקורס שלו לנהיגה מתקדמת, על רוכבי אופנועים מנוסים.

הקורס הפיזי כולל שני ימי תרגול במגרש ובכביש הפתוח ו50 סרטונים שמסבירים את המתודה מאחורי התרגול. הסרטים יפתחו לצפייה, לא רק למתרגלים, אלא לכל קהל הרוכבים, ובכך, מלבד התרומה ללומדים בקורס תלמד כל קהילת הרוכבים.

להפיק קורס דיגיטלי באקסטרים

איך מצלמים קורס דיגיטלי על רכיבה על אופנוע?  

התחלנו לבדוק ביוטיוב איך נראים קורסים לרכיבה במקומות אחרים, איך הם מצלמים? על מה הם מדברים? איזו אריזה גרפית צריך לייצר? כמה אפטר אפקט צריך ולמה הוא משמש?

גילינו שצריך להפריד בין הדיבור להדגמה, הדיבור מצולם ומוקלט בשקט (יחסי) ונערך עם שוטים מתוך ההדגמה.

איך מייצרים אקשן?

נכון שרכיבה על אופנוע יוצרת בעצמה אקשן, מצד שני ההסברים מאוד טכניים וקצת "מורידים" את המגניבות של הרכיבה. בנוסף היה צורך לדגים משתי נקודות מבט – אחת של הרוכב והשנייה מהצד כדי שהצופה יוכל להבין בדיוק את מהות ההסבר.

  • בעזרת שתי מצלמות GOPRO שהותקנו אחת על הקסדה (נקודת המבט של הרוכב) והשנייה בנקודות אסטרטגיות שסביב האופנוע (מעל ברקס היד, ליד הגלגל הקידמי, בחזית האופנוע העוקב אחר האופנוע המתרגל)
  • שלוש מצלמות על חצובה עקבו אחר תנועות האופנוע וחיכו לו בנקודה הנכונה כדי לצלם את התנועה או התמרון המדויק
  • מצלמה מהירה במיוחד (600 פריים לשנייה) צילמה בסלואו מושן את הרגעים הקריטים והדגימה לצופים תהליכים שלא נראים בדרך כלל בעין, כמו פעולת הABS  או מה קורה לגוף הרוכב בזמן בלימת חירום בה ננעלים גלגלי האופנוע (בולם הזעזועים בולם את תאוצת הרוכב ומשאירה אותו על האופנוע)
  • רחפן – רחפן תמיד עוזר, במקרה שלנו לרחפן יש תפקיד חשוב, בעזרת הרחפן ניתן לראות את מיקום האופנוע על הכביש בכניסה לסיבוב לדוגמה

כאשר שילבנו את כל זוויות הצילום ביחד, בביט הנכון, החזרנו את האקשן לסרט הלימודי. בעזרת שכבה גרפית באפטר אפקט הדגמנו את תנוחת הישיבה, זווית הכניסה לסיבוב, או המיקום הנכון של האופנוע על הכביש. בליווי ההדרכה של צוות המורים של פרורידינג יצרנו סרטי הדרכה שמדברים על פיזיקה, אסטרטגית רכיבה ובטיחות ועדין הצלחנו גם לשמור ולהעביר את חווית הרכיבה.

בימים אלו הקורס עולה ליוטיוב ואתם מוזמנים לצפות בו https://www.youtube.com/@ProRiding

אם אתם רוכבים, אתם חייבים לצפות בו וגם להירשם לקורס הפיזי. נכון שאתם רוכבים מנוסים, אבל מה שתתרגלו בקורס הזה לא תרגלתם בחיים וזה בדיוק מה שישמור עליכם בחיים.

דילוג לתוכן