להפיק את TEDx

החלום שלי להופיע בTED  

כמו צופים רבים ב TED גם אני חולם להרצות ב TED, השטיח האדום העגול, ה T E D בגובה מטר מאחור, הכבוד והקהל הקשוב. אין ספק שמרצי TED הם סלב (טוב, רק חלק), ישנם אפילו מרצים שנושא ההרצאה שלהם הוא איך הופעתי ב TED, כי זה נושא מרתק יותר מנושא ההרצאה שלהם ב TED . כיוון שאני לא חכם מספיק, אין לי סיפור אישי מרגש ולא המצאתי משהו שאף אחד אחר לא חשב עליו קודם, ובנוסף, האנגלית שלי לא ברמה מספקת (או בשום רמה), אז כנראה שאני לא ארצה ב TED לעולם.

אם כבר "נפתחנו", אז עוד וידוי אחד. אני גם מכור ל TED, נרשמתי לאתר ששולח לי כל יום הרצאה אחת להשראה, וכמעט כל יום אני צופה ב10 דקות של השראה, של סיפור טוב, של מחשבה חדשה שלא חשבתי עליה קודם. אלו 10 דקות של הפוגה מהיומיום "שעושה לי נחת".

סטס אמר

יום אחד, לפני שנה בערך, התקשר אילן  , הוא תפס אותי באמצע צילומים, היה לו מבטא מוזר, הוא היה סופר מנומס, שאלתי אותו איך אפשר לעזור (בנימה כזו ששואלים מישהו שמפריע לך באמצע) והוא אמר שסטס אמר שאני אפיק לו את TEDx בת גלים. ברגע הראשון עבר לי בראש "כן בטח"  שאלתי את אילן מתי זה קורה (אני הרי מאוד עסוק), הוא אמר שמצלמים עוד 10 ימים. כיוון שזה נשמע לי מאוד מופרך, נפרדתי ממנו בנימוס בתירוץ שאני באמצע ושאחזור אליו עוד כמה שעות.

מיד התקשרתי לסטס, סטס הוא גאון מחשבים כזה, תמיד יש לו פרויקטים שמקדימים את זמננו בכמה שנים, הוא מדבר עם מחשבים והם ממש מבינים אותו.

סטס הסביר שיש להם אישור להפיק את ה TEDx הראשון בעולם במטאברס, ושהמרצים אמיתיים אבל כל השאר וירטואלי ושאני אחראי על הפקת ההרצאות באולפן וירטואלי ושהוא כבר שלח לי (לפני 3 דקות) את כל ההנחיות של TEDx. הוא גם ציין שהם מצפים לסקיצות עד מחר בבוקר, כי הצילומים עוד 10 ימים וההגשה עד סוף החודש.

אירוע TEDx מטאברס

TEDx

TEDx היא הגרסה המקומית של TED. מסתבר שלכל אוניברסיטה, שמכבדת את עצמה, יש ערוץ TEDx אליו היא מעלה אירועי TEDx שהתקיימו אצלה בקמפוס. החוקים של TEDx פחות נוקשים מ  TED, אבל יותר נוקשים מכל ערוץ טלוויזיה או משרד פרסום ישראלי.

מטאברס

מטאברס הוא חיבור של המילים "מטא" ו"יוניברס", והוא הדור הבא של האינטרנט, למטא (פייסבוק, ווטסאפ, אינסטגרם, או בקיצור מארק צוקרברג),  יש עולם שלם שכולו וירטואלי בו נוכל לחיות חיים וירטואליים מלאים. לגוגל יש את העולם שלהם, מרבית המשחקים לוקחים אותך ליקום וירטואלי בו אתה מיוצג ע"י אווטאר.

OK אז אווטאר זה הדמות שבחרת שתייצג אותך ביקום החלופי בו אתה חי.

עכשיו אם נחבר את TEDx ואת מטאברס, יוצא שאנחנו הולכים להפיק אירוע TEDx ביקום חלופי בו כל המשתתפים הם אווטארים, חוץ מהמרצים, שהם די אמיתיים ובאופן מלחיץ בדרך לסטודיו שלי (הצילומים עוד 9 ימים).

כיוון שזו הפעם הראשונה ש  TEDx נותנים רישיון להפקה וירטואלית, הם גם יותר לחוצים, גם יותר מקפידים וגם יקדמו אותנו בעזרת יחסי הציבור שלהם.

כל משתתף ב TEDx שלנו יקבל אווטאר נחמד של רובוט מרחף כזה, הוא יוכל להיפגש עם משתתפים אחרים, לצ'וטט איתם, או לפתוח מצלמה וממש לדבר איתם. באירוע הווירטואלי שלנו יש שתי קומות – בקומה התחתונה יש מקום למינגלין ולתערוכה של נותני החסות (אפילו אני קיבלתי בוט עם הלוגו שלי) ואולם ההרצאות, בקומה השנייה, שהיא גם קומת הגג, עם נוף מטורף, ניתן להיפגש עם משתתפים אחרים, להזמין אותם לבירה וירטואלית ולדבר.

אולם הרצאות וירטואלי

ההתמחות שלי היא צילום בסביבה וירטואלית, אני הבעלים של coming up , יש לנו אולפן ירוק אותו אנחנו הופכים בכל פעם למקום אחר לגמרי. אנחנו מפיקים תוכניות חדשות באולפן חדשות וירטואלי, תוכניות אירוח ופאנל מומחים באולפנים וירטואליים של תוכניות אירוח, אנחנו מפיקים תוכניות ילדים שמתקיימות ביער עם פיות, או בחדר ילדים, כולם וירטואליים. הפקנו מאות ימי צילום של כנסים וירטואליים, הרצאות ואירועים (בזכות הקורנה הפכנו למאוד פופולריים בשנתיים האחרונות), אבל אולם של TEDx, עם השטיח העגול והאותיות הגדולות האדומות …. עוד לא.

התקשרתי לליאור טריפל די  ליאור הוא סופר מוכשר, החברה שלו מתמחה במידול וביצירת סרטים שמתבססים על המידול. הסרטים שהפקתי עם ליאור הם הכי יפים ומרשימים. עוד יתרון של ליאור הוא שהוא גם חבר של סטס. התקשרתי לליאור ואמרתי לו שסטס אמר….. ליאור אמר לי שסטס כבר התקשר ושאין לו זמן ושנדבר על זה עוד חודש. אבל הצילומים עוד 8 ימים וצריך לאשר את הגרפיקה מול TEDx וגם מול Road2, שהם נותני החסות, ויש להם משרד פרסום ומיתוג שיודע בדיוק מה הוא רוצה….

כדי לקצר, שלחתי לליאור רפרנס מ TEDx מושקעים ביוטיוב, הצוות של ליאור עיצב את האולם שלנו, וגם את הסביבה הווירטואלית של כל הכנס, כל מי שהיה צריך להעיר העיר, ואנחנו תיקנו והכול היה מוכן ליום הצילום הראשון

של TEDx בת גלים, חוץ מהשטיח העגול שקניתי, שהסתבר כמצולם גרוע והוחלף בשטיח וירטואלי 10 דקות לפני צילומי המרצה הראשון.

המרצים של TEDx בת גלים

כדי להיות מרצה ב TEDxצריך סיפור אישי, או להמציא משהו חדש, או להבין משהו שאף אחד לא הבין לפענח. אז במקום שאני אכתוב לכם קצת על כל מרצה, סידרתי לכם לינק לכל הרצאה כך תוכלו לצפות בעצמכם (אני כבר ראיתי), אני מבטיח לכם שכל אחת מהן תיתן לכם השראה.

רשימת מרצים ולינקים

לסיום, אני רוצה להגיד תודה לתמר דירבלט מ NOW משרד הפרסום של   Road2שהפיקה את הפרויקט הזה באפס זמן, בלי הרבה תקציב ועם המון סבלנות לכל המשתתפים.

דילוג לתוכן