ננו קורס ולמה חשוב לקצר את הקורס הדיגיטלי שלכם

ננו קורס ולמה חשוב לקצר את הקורס הדיגיטלי שלכם –  זה לא קורס, זה מיני קורס

דיברנו על תוכן ועל איך מצלמים קורס דיגיטלי, אבל עדיין לא דיברנו על אורך.

אז מהו האורך הנכון לקורס דיגיטלי?

מצד אחד, הפקת קורס איכותי (נניח כמו שאנחנו מפיקים – לא יכולתי להתאפק) היא השקעה כלכלית, כתיבת הקורס, הכנת מצגת, שילוב קטעי וידאו קצרים, צילום, עריכה, הפצה וכמובן פרסום, כל זה עולה כסף ומיליון שעות עבודה. לכן כדאי לקצר את הקורס, כי להפיק קורס קצר, עולה פחות מלהפיק קורס ארוך.

מצד שני, אם נרצה לגבות תשלום על הקורס שלנו, בעיקר אם נרצה לגבות תשלום הוגן עבור הקורס שלנו, שמסכם ידע רב ונותן כלים לצופים, כדי שהוא יהיה רציני ומפורט, אנחנו לא רוצים למכור חתול בשק (באמת כתבתי את הדימוי הזה) ו"לעבוד" על הרוכשים.

הזמן בדיגיטלי

כדי להבין את הזמן בדיגיטלי ניקח לדוגמה זמן בקורס פיזי, נניח קורס ערב בנושא שוק ההון. לקורס שמכבד את עצמו יהיו 12-13 מפגשים (סמסטר אחד), בכל מפגש 4 שעות שהן שעתים ורבע של לימוד באמת, התכנסות והפסקת קפה. כבר חסכנו שעתים – שעתים מאוד חשובות בנושא מינגלינג וקשרים אישיים.

נמשיך, בקורס פיזי המורה (מרצה, פרופסור, מנטור) מלמד נושא חדש נניח רבע שעה, הוא מדגים אותו בכיתה או ע"י סרט או גרפים, ואז עוברים לשאלות. בדרך כלל הכיתה מתחלקת לשלוש, אלו שהבינו בשנייה הראשונה, אלו שצריכים עד קצת הסברים או הדגמה נוספת ואלו שלא יבינו. עד שהם לא יבינו הכיתה לא תתקדם (הם שילמו ומגיע להם להבין) ו.. נגמר הזמן שלנו להיום, ניפגש בשבוע הבא.  

מה יצא לנו? שארבע שעות פיזיות שוות ל30 -45 דקות בקורס דיגיטלי.

הורדנו את הקפה ואת המינגלינג, הורדנו את השאלות וההסברים החוזרים ונשארנו עם התוכן נטו.

ההמלצה שלי היא ללמד את החומר, להדגים איך זה עובד בחיים האמיתיים ואז להדגים מזווית אחרת כדי שהצופים שלא התחברו להדגמה הראשונה יבינו. אם תהיו פשוטים ובהירים, הצופים יבינו. מי שצריך לצפות בחלק מהשיעור שוב מוזמן.

מה זה ננו קורס

ננו קורס הוא קורס ממש קטן, או קצר. הרעיון מאחורי הננו קורס הוא שהזמן בדיגיטל מאוד קצר.

תחשבו על טיקטוק – מקסימום 15 שניות לסרט. לא צריך להיבהל, לא התכוונתי ליצור קורס באורך 15 שניות (אולי ננסה את זה).. הזמן הממוצע של קורסים דיגיטליים בשוק – הוא בין שעתים וחצי לחמש שעות, חלק מהקורסים מחולקים לשיעורים של שעה וחצי או לשעה אקדמית באורך של 45 דקות.

תחשבו כמה טובה צריכה להיות הסדרה (או הפרק בריאליטי) בו אתם צופים, כדי שתצפו בו 45 דקות ברצף, בלי לבדוק הודעות בטלפון, או לקום למטבח, או לשירותים.

הריכוז שלנו הצטמצם, הצטמצם מאוד. אנחנו צריכים פאנצ' כל 60 שניות, אם אין כותרת, טוויסט בעלילה, משהו שיתפוצץ – זיפזפנו ואנחנו כבר לא שם. תנסו להיזכר כמה קשה היה לכם בפעם שעברה שהלכתם לצפות בסרט בקולנוע. שעה וחצי של ישיבה בלי טלפון, רק אתם והסרט (הארוך והאומנותי הזה), או שצפיתם בסרט של מארוול או טום קרוז.

ננו קורס הוא קורס קצר, שעה, שעה וחצי גג, אותו מחלקים לפרקים קצרים של חמש דקות. ביחד בונים פאזל של ידע במנות קטנות שניתן להבין וליישם.

ומה עושים עם התוכן שלכם דורש חמש שעות דיגיטליות? יוצרים כמה קורסי ננו קצרים, כל קורס בנושא אחר ומדיוק יותר. תחשבו על הרווח העצום של הצופים, צופה שרוצה לחזור לנושא אחד ספציפי, לא צריך לצפות שוב בסרט באורך שעה וחצי, או לדלג בתוכו. הוא ניגש לקורס וצופה רק בחמש הדקות המדויקות שלו.

שיטת 10X10

כיוון שננו קורס הוא קצת מאתגר, לא כל המורים יכולים ללבן נקודה ב5 דקות ולא כל הצופים יכולים לקלוט במהירות כזו, אני אוהב לעבוד בשיטת 10X10 (כן, אני המצאתי אותה) – קורס באורך של 100 דקות מחולק ל10 פרקים באורך 10 דקות. אותו עיקרון של הננו, אבל קצת יותר רגוע ומתאים ליותר צופים (נניח לכאלו שעברו את גיל 30), ומצד שני אני לא מייצר שעות של דיבור רציף.

ויקיפודיה

מתוך הניסיון שלנו בהפקת קורסים, והבדיקה עם הלקוחות על מה עובד להם ומה פחות יצרנו את ויקיפודיה –  אתר קורסים קצרים ופרקטים. להבדיל מאתרי קורסים בהם לומדים "להשראה", או קורסים בנושאים "אווריריים", אצלנו בויקיפודיה לומדים איך עושים את זה באמת. נגרות, שתילת גינת ירק במרפסת, סידור הבית, הפקת סרטים, בנית אתרים, כתיבה שיווקית, כתיבה יוצרת, עמידה מול קהל או מצלמה, החמצת ירקות ועוד. כל הקורסים באורך של שעה וחצי ומחולקים ל 10 פרקים, כך שבכל פרק תלמדו משהו חדש.

בימים אלו אנחנו מצלמים את הקורסים הראשונים באתר, האתר יעלה בחודש הקרוב וכמובן שאוסיף לינק.

דילוג לתוכן